søndag den 15. april 2007

Knaldromaner!

Her i starten af året hvor jeg har været i gang med at renovere 1. salen har jeg ikke lige haft så meget tid til at læse bøger. Og lysten har heller ikke strakt længere end til spændingsromener.
Jeg købte tre romaner på årets bogudsalg og dem har jeg så fået læst færdig nu:

Robert Ludlum - Janson Direktivet
Aschehoug, 2002 - 624 sider


Jeg har læst en del Ludlum tidligere og han skuffer aldrig. Spænding og intriger fra ende til anden - efterladende en del kvæstede og dræbte!












Dan Brown - Morderisk bedrag
Hr. Ferdinand, 2001 - 624 sider


Mindst lige så spændende som »Da Vince mysteriet«, blot i et helt andet kontekst. Gennem hele bogen er man i tvivl om hvem der egentlig er skurken. USA's præsident, FBI, NASA er blandt de mistænkte. Efterlader også en del døde og lemlæstede - dog ikke så mange som Ludlum. En yderst effektiv thriller.




John Grisham - Den sidste nævning
Aschehoug, 2004 - 268 sider

John Grisham er efter min mening bedre end de to foregående. Ikke helt så hårdtslående og morderisk, men med nogle rigtig nuancerede person- og miljøbeskrivelser. Det er ikke gjort så overbevisende hos de to forannævnte forfattere.

Bogen foregår i sydstaterne i 70'erne og er drejet omkring den lokale avis, som en ung hvid mand »oppe nordfra« har købt og et bestialsk mord på en ung enke, som sker kort efter han har overtaget avisen. Den beskriver også meget poetisk hans varme venskab men en dybt religiøs sort kvinde og hendes fabelagtige familie. Kan varmt anbefales.

Ingen kommentarer: