lørdag den 6. januar 2007

4 x Bach



Den klassiske periode jeg holder mest af er barokken (sammen med den franske impressionisme) og selvfølgelig Bach. Jeg har en hel del Bach på LP, men ikke ret meget på CD (kun tre Cd'er). Så denne firedobbelte CD er yderst velkommen i samlingen. Specielt syntes jeg at nr. to med orgelmusik er rigtig god. "Toccata & Fugue In D Minor" kender jeg fra symfonisk-rock sammenhænge - både hollandske Ekseption og brittiske Emerson, Lake & Palmer har haft den under behandling. Men den holder fuldstændig udsat udelukkende for orgel. Heldigvis indeholder CD'en ikke Brandenburgske Koncerter som jeg har i forvejen, de ville ellers være oplagte til sådan en introduktions CD som denne!

Johann Sebastian Bach - Simply Bach
Union Square Music SIMPLYCD 023 - 2005


Lydklip

Numre:
CD1 - The Orchestral Suites
Orchestral Suite No. 1 in C Major
Orchestral Suite No. 2 in B Minor
Orchestral Suite No. 3 In D Major

CD2 - The Organ Works
Toccata & Fugue In D Minor
"Schubler" Chorales
Prelude And Fugue In G Minor
Trio In C Minor
Fantasia In C Major
Trio In D Minor
Prelude And Fugue In C Major
Fugue In G Minor

CD3 - The Keyboard Concertos
Concerto In D Minor
Concerto In A Major
Concerto In F Minor

CD4 - The Goldberg Variations
The Goldberg Variations, Nos 1 - 32

Ingen kommentarer: