onsdag den 3. januar 2007

Psykologikursus




I går blev jeg færdig med et »Årskursus i psykologi« på Folkeuniversitetet i Århus. Kurset har ialt strakt sig over 78 undervisningstimer.

Det har været utroligt spændende og lærerigt. Første del tog jeg i foråret og her i efteråret og vinteren kom turen så til anden del. Kurset har været omkring de fleste elementære psykologiske begreber som fx perception, indlæring, behov, drifter, følelser, udviklingslære, personlighed, sindslidelser og socialpsykologi. Kurset har givet mig en god portion forståelse for bl.a. min egen opvækst og nogle gode redskaber til en bedre forståelse af mine medmennesker.

Underviseren var Chr. Overgaard som er en sprudlende underviser der tydeligvis brænder for sit fag. Kurset kan varmt anbefales og de kører løbende.

Ingen kommentarer: